I.
Na podstawie statutu właścicieli lokali nieruchomości przy ul. Wyszyńskiego 3 w Nowym Dworze Maz uchwalonego w dniu 9.11. 2005 r ( uchwała nr 3/2005) ustala się następujący regulamin osiedla.
II.
Część ogólna
1. Ilekroć w niniejszym regulaminie, o ile z treści regulaminu nie wynika co innego, jest mowa o właścicielach i najemcach rozumie się wszelkie osoby przebywające na terenie wspólnoty za zgodą właścicieli i najemców nie wyłączając członków ich rodzin.
2. Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o Administratorze budynku rozumie się pracownika firmy, z którą Wspólnota podpisała umowę o zarządzanie budynkiem.
3. Za wszelkie działania członków rodzin właścicieli lub najemców odpowiedzialność ponosi właściciel lokalu
4. Regulamin obowiązuje wszystkich właścicieli i najemców lokali przy ul. Wyszyńskiego 3 w Nowym Dworze Maz oraz wszystkie osoby przebywające czasowo na terenie budynku.
5. Właściciele i najemcy mają prawo do korzystania z części wspólnej nieruchomości w sposób zgodny z jej przeznaczeniem i nie utrudniający korzystania z niej innym właścicielom i najemcom.
6. Właściciele i najemcy są zobowiązani utrzymywać lokale i pomieszczenia do nich przynależne we właściwym stanie technicznym i sanitarnym w zgodzie z istniejącymi w tym zakresie przepisami.
7. Właściciele i najemcy zobowiązani są by dbać o części budynków przeznaczonych do wspólnego korzystania, klatki schodowe, korytarze, inne pomieszczenia gospodarcze oraz otoczenie budynku i chronić je przed uszkodzeniem lub dewastacją.
8. Użytkownicy balkonów i tarasów są obowiązani dbać o ich czystość i estetyczny wygląd.
9. Za szkody powstałe w wyniku działań dzieci lub osób przebywających na terenie wspólnoty na zaproszenie właściciela lub najemcy odpowiada właściciel lokalu.
Bezpieczeństwo osiedla
10. Wchodzenie na teren wspólnoty osób nie będących właścicielami, ani najemcami lokali może następować jedynie za zgodą właściciela lub najemcy lokalu, do którego się udają.
11. Ekipy remontowe i pracownicy firm dokonujących konserwacji mogą wejść na teren wspólnoty wyłącznie po uprzednim uzgodnieniu z Administratorem osiedla. Powyższe postanowienie nie dotyczy sytuacji awaryjnych zagrażających życiu lub mieniu członków Wspólnoty.
12. Mieszkańcy budynku są zobowiązani do uniemożliwienia wstępu na teren osiedla osobom które nie są do tego uprawnione.
13. Właściciele i najemcy lokali mają obowiązek zamykania furtek i bram prowadzących na teren wspólnoty.
14. Picie alkoholu na nieruchomości wspólnej jest zabronione.
15. Wszelkie przypadki naruszenia bezpieczeństwa na terenie wspólnoty należy zgłaszać do Zarządu oraz Administratora a w szczególnych wypadkach bezpośrednio do odpowiednich służb.
Sprawy porządkowe
16. W godzinach od 22.00 wieczorem do 6.00 rano obowiązuje cisza nocna.
17. Wszystkie osoby przebywające na terenie Osiedla zobowiązane są do stosowania ogólnie przyjętych zasad i norm współżycia społecznego.
18. Wszelkie nieczystości pochodzące z gospodarstw domowych należy wrzucać do pojemników przeznaczonych do tego celu w taki sposób, aby nie zanieczyszczać otoczenia pojemników i części wspólnej nieruchomości.
19. Zabrania się wywieszania wszelkich ogłoszeń poza miejscami wyraźnie do tego przeznaczonymi.
20. Wykonywanie przez Właścicieli lub najemców czynności mogących spowodować uszkodzenie jakichkolwiek elementów części wspólnej nieruchomości, nawet jeżeli nie ujawnią się bezpośrednio w trakcie tych czynności ( używanie materiałów wybuchowych - petard, sztucznych ogni; odbijanie piłki o ściany budynków, itp. ) jest niedopuszczalne.
21. Zabrania się w pomieszczeniach przynależnych Wspólnoty przechowywania materiałów palnych, żrących i wybuchowych.
22. Wychodzenie na dach, oraz instalowanie lub naprawianie na nim jakichkolwiek urządzeń wymaga uzyskania uprzedniej zgody Administratora.
23. Poza terenem lokalu psy i inne zwierzęta kąsające winny być wyprowadzane na smyczy i w kagańcu.
24. Nieczystości pozostawione przez zwierzęta na terenie Wspólnoty właściciel lub najemca zobowiązany jest niezwłocznie usunąć.
25. Właściciele lub najemcy zobowiązani są zadbać by zwierzęta przebywające na terenie Wspólnoty nie zakłócały spokoju mieszkańców osiedla.
26. Zabrania się wystawiania i przechowywania w części wspólnej nieruchomości ( klatki schodowe, podwórze, parapety okien, piwnice, itp. ) jakichkolwiek przedmiotów w tym pokarmu dla zwierząt.
Konserwacja, naprawy i remonty
27. Właściciele i najemcy mają obowiązek zgłaszania usterek i awarii do Administratora budynku zatrudnionego przez Wspólnotę
28. Obsługą instalacji na nieruchomości wspólnej zajmują się wyłącznie oznaczone instytucje oraz konserwatorzy, zatrudnieni przez Wspólnotę.
29. Wchodzenie osób postronnych do pomieszczeń z instalacjami wspólnymi, samowolne włączanie lub wyłączanie instalacji lub dokonywanie ich napraw jest zabronione, z wyjątkiem przypadków gdy takie działania są niezbędne dla ochrony życia lub mienia innych członków Wspólnoty. W takim przypadku przed przystąpieniem do dokonania wyżej wymienionych czynności członek Wspólnoty, o ile to możliwe, zobowiązany jest w pierwszej kolejności poinformować Administratora.
30. Właściciele i najemcy zobowiązani są na żądanie Administratora udostępnić lokal w celu dokonania czynności związanych z naprawą, konserwacją lub remontem urządzeń części wspólnej nieruchomości. Czynności te mogą być wykonane tylko w obecności osoby dorosłej zajmującej dany lokal, lub upoważnionej przez Właściciela.
31. W przypadku dokonywania remontów i napraw:
a) osoby, dokonujące remontów i napraw, są obowiązane przeprowadzać je tak, by w najmniejszym stopniu utrudniały korzystanie z nieruchomości innym mieszkańcom,
b) pozostali mieszkańcy, a zwłaszcza bezpośrednio narażeni na negatywne skutki remontów, powinni być o nich uprzedzeni z należytym wyprzedzeniem,
c) gruz i inne odpady z prac remontowych podlegają niezwłocznemu wywozowi na koszt osoby przeprowadzającej remont,
d) ewentualne wyłączenie na czas remontu instalacji wodno-kanalizacyjnych i centralnego ogrzewania lub dopływu energii elektrycznej, wymagają zgody Zarządu lub Administratora, mogą być przeprowadzone pod nadzorem konserwatora zatrudnionego przez Wspólnotę pod warunkiem wcześniejszego uprzedzenia pozostałych mieszkańców.
32. Koszty usuwania szkód wyrządzonych w częściach wspólnych nieruchomości jak i na terenie bezpośrednio przyległym wynikłe z winy właścicieli, najemców lub osób którymi się posługują obciążają właściciela lokalu lub właściciela miejsca w garażu podziemnym.
Ruch drogowy i parkowanie samochodów
33. Droga prowadząca do budynku i miejsc parkingowych jest jednocześnie drogą pożarową, jest więc przeznaczona na dojazd do poszczególnych budynków pojazdów ratunkowych i przeznaczonych do usuwania awarii.
34. Z miejsc parkingowych mogą korzystać:
a) ich właściciele
b) osoby upoważnione przez właścicieli.
35. Pojazdy parkujące w miejscach do tego nie przeznaczonych będą odholowywane na koszt właściciela. W przypadku parkowania na drodze pożarowej właścicielowi grozi dodatkowo mandat lub grzywna.
36. W przypadku gdy pojazd parkujący na drodze pożarowej uniemożliwi dojazd do posesji w trakcie działań ratunkowych właściciel pojazdu może zostać obciążony kosztami strat powstałych w wyniku utrudnienia akcji ratunkowej.
37. Wjazd na teren osiedla osób nie będących właścicielami, ani najemcami lokali może następować jedynie za wiedzą i zgodą właściciela przy czym nie może to ograniczać możliwości parkowania innym członkom wspólnoty.
Zmiany dotyczące części wspólnej i elewacji budynków
38. Wszelkie zmiany w instalacjach osiedla oraz elewacji budynków są niedopuszczalne bez zgody Zarządu Wspólnoty.
39. Umieszczanie wszelkich reklam na nieruchomości jest dozwolone po uprzednim uzyskaniu zgody Zarządu i podpisaniu umowy w sprawie opłat za reklamę. Zasilanie reklamy w energię elektryczną z nieruchomości wspólnej jest dozwolone za zgodą Zarządu i pod warunkiem pokrycia kosztów energii elektrycznej.
Prowadzenie działalności gospodarczej
40. Prowadzenie działalności gospodarczej na terenie Wspólnoty nie może powodować zakłócenia spokoju innych mieszkańców budynku.
41. W przypadku gdy działalność gospodarcza powoduje zwiększenie kosztów ponoszonych przez Wspólnotę osoba prowadząca działalność gospodarczą jest zobowiązana do ich zrekompensowania Wspólnocie.
42. Prowadzenie hodowli zwierząt na terenie nieruchomości jest całkowicie zabronione.
Zasady komunikacji z Administratorem osiedla i Zarządem Wspólnoty
43. Mieszkańcy osiedla mogą zgłaszać wszelkie usterki i problemy związane z bieżącą eksploatacją budynku bezpośrednio do Administracji osiedla lub telefonicznie pod numer telefonu, który jest wywieszony na tablicach informacyjnych.
44. Mieszkańcy budynku mogą zgłaszać swoje opinie dotyczące wszelkich aspektów funkcjonowania naszej Wspólnoty do Zarządu Wspólnoty telefonicznie, ustnie lub pisemnie.
45. Wszelkie przypadki naruszenia porządku na osiedlu należy zgłaszać do Administratora osiedla.
46. Przypadki nie wywiązywania się Administratora z zadań określonych w regulaminie należy zgłaszać do Zarządu.